دسته‌هامقالات

تفاله قهوه برای گیاهان

تفاله قهوه برای گیاهان - hanicoffee

با تفاله قهوه چه کنیم؟

در هر منزلی که قهوه استفاده می شود به صورت همه روزه تفاله قهوه تولید می گردد و همه ما طبیعتاً این تفاله ها را در سطل زباله می ریزیم و دور می اندازیم. اما باید بدانید که این تفاله ها کاربرد بسیار زیادی دارد که شما از آن بی خبر هستید و می توانید با استفاده از تفاله قهوه گیاهان خود را تقویت نمایید. در این مقاله به بررسی موارد استفاده از این تفاله ها می پردازیم و در مورد هر یک توضیح می دهیم، پس با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

تفاله قهوه برای گیاهان

همه انسان ها برای از بین بردن خستگی، بی حوصلگی و همچنین تفریح نمودن، تمایل به خوردن غذاها و نوشیدنی های متنوع دارد و برنامه غذایی گسترده ای در این زمینه دارند. که این غذاها سوخت و ساز بدن ما را تشکیل می دهد.

همین امر برای گیاهان نیز وجود دارد و برخی از گیاهان با افزودن تفاله قهوه و این کود طبیعی شاداب تر شده و بیشتر رشد می کنند. برخی از گیاهان دوستدار این تفاله ها هستند و برخی نیز به آن علاقه ندارند. در نتیجه باید تمامی گیاهانی که به این نوع تفاله علاقه دارند را بشناسید و این گیاهان را با قهوه تقویت نمایید. تعداد گیاهانی که به قهوه علاقه مند هستند بسیار زیاد است که در این مقاله به آن ها می پردازیم.

تفاله قهوه برای کدام گل ها خوبه؟

تفاله قهوه برای رشد و تقویت گل و گیاهان آپارتمانی بسیار خوب است و سبب تقویت بیشتر و شادابی این گل ها و گیاهان می شود. برخی از این درختان و گیاهان که با تفاله ها بهتر رشد می کنند. شامل گیاه سانسوریا، گل حسن یوسف، گل پتوس، گل شفلرا، گل زاموفیلیا، گیاه کاج، گل شمعدانی و درخت گردو، درخت بادام، درخت انگور، درخت پسته، درخت انار و … می شوند.

تفاله قهوه برای سانسوریا

تفاله قهوه سبب تقویت خاک گیاه سانسوریا می گردد و نیتروژنی که در قهوه وجود دارد باعث می گردد که ساقه گیاه سانسوریا محکم و سبز رنگ تر شود. تمامی موادی که در این تفاله ها وجود دارد برای رشد سانسوریا بسیار مفید است. در نتیجه اگر که گیاه سانسوریا شما رشد کافی و لازم را ندارد، می توانید از این تفاله استفاده کنید و گیاه خود را تقویت نمایید. 

تفاله قهوه برای گیاهان - hanicoffee

تفاله قهوه برای گل حسن یوسف

گل حسن یوسف یکی از گیاهان آپارتمانی محسوب می شود که دارای ۱۵۰ گونه مختلف است. ارتفاع این گیاه حسن یوسف به بیش از ۶۵ سانتیمتر می رسد و یک گیاه بسیار زیبا و پرطرفدار است که در رنگ ها و شکل های متنوع و بسیار جذاب وجود دارد. 

این گیاه به آفتاب احتیاج داشته و اگر منزل شما به شکلی است که در آن آفتابی وجود ندارد، از خریدن این گیاه پرهیز کنید. همچنین هنگامی که خاک گل شما خشک می شود، می بایست به آن آب دهید و جهت تقویت خاک و گل خود این گونه تفاله را خشک کرده و پودر کنید و هر ماه دو قاشق به خاک آن از این تفاله بیفزاید.

تفاله قهوه برای گل پتوس

اضافه کردن تفاله قهوه به خاک پتوس سبب بالا رفتن سطح اسیدی خاک می شود و توصیه می کنیم هنگامی که خاک دارای ph بالای ۷ است، از این تفاله جهت تقویت گل پتوس خود استفاده کنید. همچنین این تفاله سبب تقویت گل شما می شود و مثل یک کود طبیعی عمل می نماید و باعث رشد و شادابی گل پتوس شما می گردد. 

تفاله قهوه برای شفلرا

گیاه شفلرا که به گیاه چتری نیز معروف بوده یکی از گیاهان خانگی نیز هست که یک گیاه استوایی محسوب می گردد و به صورت درختچه شکل یافته می شود جهت تقویت بیشتر این گیاه می توانید از این تفاله ها استفاده کنید. با افزودن دو قاشق از این پودر به خاک آن به صورت پی در پی باعث رشد و شادابی بیشتر این گیاه شوید ارتفاع این گیاه به حدود ۲ متر نیز می رسد که هرچه این گیاه بلندتر شود مراقبت از آن نیز بیشتر می شود و همچنین نور کافی باید به صورت غیر مستقیم به این گیاه بتابد.

تفاله قهوه برای کدام گل ها خوبه؟ hanicoffee

تفاله قهوه برای زاموفیلیا

اگر می خواهید که گیاه زاموفیلیا شما شاداب و با طراوت باشد می بایست هر دو ماه یک بار 2 قاشق از این پودر تفاله را به گیاه زاموفیلیا خود بیفزاید و پتاسیم موجود در این تفاله سبب رشد بیشتر این گیاه می گردد.

تفاله قهوه برای کاج مطلق

میزان رشد گیاه کاج مطلق بسیار کم است و همه ساله یک طبقه یا دو طبقه رشد می کند، اگر تمایل دارید رشد گیاه کاج مطلق خود را افزایش دهید، می بایست از کود طبیعی مانند تفاله قهوه استفاده کنید و با افزودن مداوم این تفاله به خاک گیاه خود باعث تقویت بیشتر و بهتر این گیاهان شوید.

تفاله قهوه برای شمعدانی

افزودن این گونه تفاله ها به خاک گیاه شمعدانی باعث رشد بیشتر و بهتر این گیاه می شود و این تفاله همانند یک کود طبیعی عمل می کند تفاله قهوه باعث تقویت خاک این گیاه می گردد و رشد شمعدانی با استفاده از این گیاه بسیار بیشتر خواهد شد. با به کارگیری پیوسته از این کود طبیعی می توانید رشد گیاه خود را دو چندان کنید.

تفاله قهوه برای چه درختانی خوب است؟

تفاله قهوه برای تمامی گیاهان و درختان مفید است. در واقع به عنوان یک کود طبیعی عمل کرده و باعث رشد و تقویت درختان می شود. برخی از درختان از قبیل: انگور، گردو، بادام، پسته، انار و … با استفاده از این تفاله ها تقویت شده و رشد آنها افزایش پیدا می کند.

تفاله قهوه برای درختان میوه

عده ای نیز از خواص این تفاله ها آگاهی لازم و کافی را دارند. در صنعت باغداری از این کود طبیعی استفاده کرده و برای تقویت درختان میوه خود بهره می برند. می توانید با استفاده از این کودهای طبیعی رشد درختان میوه خود را افزایش دهید و میوه های بیشتری را برداشت نمایید. برای درختان و گیاهانی که کافئین را دوست دارند بهترین کود برای این درختان و گیاهان تفاله قهوه است.

این تفاله ها سبب استحکام ساقه گیاهان و درختان شده و باعث رشد بیشتر و بهتر درختان می گردد. همچنین این تفاله ها باعث از بین رفتن علف های هرز در گیاهان می باشد. خرید قهوه سرشار از نیتروژن، منیزیم و پتاسیم است که باعث تقویت ریشه گیاه و همچنین از بین بردن علف های هرز در گیاهان می شود. 

علف های هرز در خاک رشد می کند و سلامت گیاه را به خطر می‌اندازد که با استفاده از این تفاله ها می توانیم مواد مغذی لازم را به خاک درختان و گیاهان افزوده و علف های هرز را نیز از بین ببریم.

تفاله قهوه برای درخت مرکبات

در حال حاضر در زمینه باغداری استفاده از تفاله ها بسیار رایج شده است و اغلب باغداران جهت تقویت درختان و مرکبات خود از این کود استفاده می کنند. این تفاله ها رشد میوه و درختان را افزایش می دهد و باعث می شود که درختان میوه بیشتر و بهتری دهند. همه روزه استفاده از این تفاله ها در حال افزایش است، که می شود با به کارگیری پیوسته از این گیاه رشد این گیاه را افزایش دهیم. محصول بهتر و با کیفیت تری نیز برداشت نمایم.

تفاله قهوه برای درخت انگور

تفاله قهوه مزیت های بسیار زیادی برای باغداران انگور فراهم آورده است و با استفاده از مواد آلی و مقوی که در این تفاله ها وجود دارد می توانیم درختان انگور خود را بهتر و بیشتر پرورش دهیم. 

موادی که در این تفاله ها وجود دارد هنگامی که به خاک اضافه می‌شود به آبرسانی بهتر و بیشتر این گیاه کمک می کند و باعث رشد بهتر و عالی ترین درخت ها می شود. استفاده نمودن از این تفاله ها برای درخت انگور باعث کاهش پیدا کردن ضایعات در این درختان می شود.

پس اگر به باغداری انگور مشغول هستید، استفاده از این تفاله مغذی و کود طبیعی را به هیچ عنوان فراموش نکنید. با استفاده به موقع و اصولی از این کود مغذی درختان انگور خود را بهتر و بیشتر پرورش دهید و محصول بیشتری را نیز برداشت نماید.

تفاله قهوه برای درخت گردو

تفاله قهوه برای چه درختانی خوب است؟ - hanicoffee

اغلب کافی‌شاپ‌ها اصولاً تفاله قهوه خود را به باغداران و کشاورزان می فروشند، تا به عنوان یک کود طبیعی در زمینه باغداری خود از آن استفاده نمایند. این تفاله برای تمامی درختان و گیاهان مفید هست و باعث افزایش پیدا کردن نیتروژن در خاک درختان می گردد. یکی دیگر از درختانی که به نیتروژن بیشتری احتیاج دارد برای رشد درخت گردو است.

با استفاده از این کود می توانیم سطح نیتروژن و پتاسیم خاک را افزایش دهیم و باعث رشد بهتر و بیشتر این درختان شویم. با افزودن این تفاله مواد آلی به خاک اضافه می گردد و سبب بهبود یافتن زهکشی در خاک حفظ رطوبت و افزایش هوادهی در خاک می گردد. در نتیجه اگر به باغداری مشغول هستید استفاده از این کود طبیعی را فراموش نکنید.

تفاله قهوه برای درخت بادام

از تفاله قهوه برای درخت بادام نیز استفاده می شود و این تفاله برای رشد و تقویت درخت بادام نیز بسیار مفید است و باغداران که به باغبانی درخت بادام مشغول هستند حتما باید از این کود طبیعی قهوه جهت رشد بیشتر و بهتر درختان بادام خود استفاده کنند، تا محصول با کیفیت تر و بیشتر را برداشت نمایند.

تفاله قهوه برای درخت پسته

درخت پسته نیز با کود طبیعی تفاله ها سازگار است و استفاده از آن در درختان پسته باعث تقویت خاک این درختان می شود و محصول درجه یک را برداشت نمود و همچنین باعث از بین رفتن گیاهان هرز در این درختان می شود. اصولا تمامی باغداران از این تفاله جهت پرورش درختان خود استفاده می نمایند.

تفاله قهوه برای چه گیاهی مضر است؟ - hanicoffee

تفاله قهوه برای درخت انار

انار یکی از میوه هایی می باشد که در فصل پاییز به بار می نشیند و قابل استفاده می شود و این میوه یکی از میوه ها پر طرفدار است که در زمینه رشد و پرورش آن می بایست به نکات بسیاری توجه داشته باشیم تا بهترین محصول را برداشت کنیم. تفاله قهوه بهترین و عالی ترین نوع کود طبیعی برای این گیاه محسوب می شود. که باغداران حتما در زمینه باغداری انار خود از آن استفاده می کنند، تا بهترین محصول را برداشت کنند.

تفاله قهوه برای چه گیاهی مضر است؟

تفاله ها برای اغلب گیاهان مفید است و یک کود طبیعی ارزان قیمت و بسیار مفید محسوب می شود که در عصر کنونی از این کود طبیعی بسیار استفاده می گردد و کمتر گیاهی پیدا می شود که این تفاله ها برای آن ضرر داشته باشد. 

خواص تفاله قهوه برای درخت مرکبات

همه ما می دانیم که استفاده از تفاله قهوه برای درختان و گیاهان بسیار مفید است و با استفاده از این تفاله ها می توانیم درخت مرکبات را تقویت و رشد آن را دو چندان کنیم و محصول بیشتر و با کیفیت تری نیز برداشت کنیم. اغلب باغداران از این کود طبیعی در باغبانی درختان و گیاهان خود استفاده می نمایند و محصولی با کیفیت را برداشت می کنند. این کود طبیعی همه روزه طرفداران بسیاری پیدا می کند و بسیار زیاد استفاده می شود. در نتیجه اگر در منزل خود به پرورش گیاه و یا درخت میوه مشغول هستید از استفاده این تفاله ها غافل نشوید.

کلام پایانی

تفاله قهوه یکی از بهترین و عالی‌ترین کودهای طبیعی برای رشد بهتر و بیشتر گیاهان و درختان محسوب می‌گردد. پرورش دادن و رشد بهتر و بیشتر گیاهان و یا درختان با استفاده از مواد تقویتی و کودها انجام می‌شود و یکی از ارازن‌ترین و مغذی‌ترین این کودهای طبیعی تفاله قهوه است. این تفاله‌ها سرشار از نیتروژن و پتاسیم و منیزیم است که با اضافه کردن به خاک درختان و گیاهان سبب می‌شود که ساقه درخت و گیاهان تقویت شده و رشد آن افزایش پیدا کند. اگر دوست دارید که درختان و گیاهان شما بهتر و بیشتر رشد کنند حتما استفاده از کود طبیعی این تفاله‌ها را فراموش نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *