دسته‌هامقالات

طرز تهیه آبنبات

طرز تهیه آبنبات

طرز تهیه آبنبات

آبنبات مخصوصا نوع شیرین آنها از مخلوط شکر و آب به همراه اسانس ها و رنگهای خوراکی درست میشود. آبنبات یک ماده دست ساز است و انواع مختلفی دارد که برای ساخت آنها روشهای متفاوتی بکار برده می شود. هر آبنبات طعم و مزه و رنگ متفاوتی دارد.

طرز تهیه آبنبات

آبنبات جزء هله هوله های خوشمزه ای است که هرکس در هر سنی آن را دوست دارد و در اکثر خانه ها پیدا می شود.

آبنبات انواع متفاوتی دارد: 

  • شیرین
  • ترش
  • تند
  • ملس
  • کاراملی

بعضی از آنها به عنوان خوشبو کننده دهان استفاده می شود.

به غیر از تفاوت در طعم و مزه، تفاوت دیگری که در آنها هست شکل و ظاهر آنهاست. بعضی آبنباتها به شکل چوبی، لیسی، شکلاتی، ولی نوع خاص آن همان آبنبات چوبی است که بسیار معروف است.

فیلم آموزش طرز تهیه آبنبات های رنگی و جذاب مناسب تم تولد کودکان 

نکته: برای مشاهده فیلم از فیلترشکن استفاده نمایید.


مواد لازم برای تهیه آبنبات:

ما اینجا طرز تهیه یک نوع آبنبات چوبی را برای شما آموزش میدهیم:                                          

طرز تهیه آبنبات

مواد لازم برای تهیه آبنبات:

1) آب

2) شکر یا قند

3) اسانس

4) رنگ خوراکی

5) چوب مخصوص

آب و قند یا شکر را روی حرارت ملایم میگذاریم هم میزنیم تا بجوش بیاید و قند یا شکر داخل آب جوش به خوبی حل شود و آنچه به دست می آید یک شربت شفاف و چسبناک می باشد، سپس اسانس (طعم دلخواه) و رنگ خوراکی (رنگ دلخواه) را به این شربت اضافه میکنید و مخلوط می کنید تا یکدست شود و بعد بسته به سلیقه خود آن را به شکل های مختلف یا در قالب های مختلف میریزید تا سفت شود و حالت کریستالی به خود بگیرد.

روش دیگر درست کردن آبنبات چوبی به این شکل است که آب و شکر را روی حرارت بگذارید تا آب جوش بیاید و شکر حل شود آنقدر که شهد شفاف و صاف شود بعد شهد را داخل قالب یا ظرف مورد نظر بریزید و چوب مخصوص آبنبات را داخل شهد قرار دهید و بعد روی آبنباتها شکر ریز رنگی بپاشید و بگذارید تا سرد شود. آبنباتهای شما بعد از 10 دقیقه حاضر است نوش جان.

آبنباتها بسته به نوع مواد تشکیل دهنده آنها انواع مختلفی دارند یا بافتی نرم و جویدنی دارند یا بافتی سخت و شکننده دارند.

خوشمزه ترین آبنبات های دنیا

آیا به آبنبات علاقه مندید؟ بعضی از ما عاشق آنها هستیم طوری که همیشه چندتا از آنها داخل کیفمان پیدا میشود به نظر من چیزی که بین همه متحد است عشق ما به آبنبات است آیا شما حاضرید آبنباتهای خود را با دوستانتان قسمت کنید؟

ما در اینجا چند نمونه از آبنبات های خوشمزه دنیا را به شما معرفی میکنیم:

طرز تهیه آبنبات

(نیک-ال-نیپس)Nik-L-Nips 

آبنبات هایی که به شکل شیشه نوشابه طراحی شده است و داخل آنها مایع شیرین و خوشمزه ای است و به قولی میگویند زبان بزنید، بنوشید، بجویید.

Necco که از سال 1847 به بازار آمد و طی این سالها همیشه یک طعم و مزه داشته، البته در یک مقطع زمانی قصد تغییر دادن مزه آن را داشتند ولی باعث عصبانیت بین طرفداران این شکلات شدند و دوباره سریع طعم آنرا به طعمهای اصلی برگرداندند این آبنبات ها مجموعه ای از طعمهای پرتقالی، میخک، دارچین و شیرین بیان را دارند با کمی روکش شکلات، یکی از آبنباتهای محبوب و مورد علاقه همه می باشد.

 PopRocks(پاپ_راکز)

 آبنبات های ریزی که باید آنها را به تعداد بالا خورد وقتی در دهان می گذارید روی زبان حالت انفجار های کوچکی صورت میگیرد که لذت خاصی دارد (در ایران به اصطلاح میگویند تق تقی) این آبنبات ها از سال 1975 به بازار آمد و هنوز که هنوز است جزء پرطرفدارترین آبنبات هاست.

طرز تهیه آبنبات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *