دسته‌هامقالات

طرز تهیه پنکیک نوتلا

طرز تهیه پنکیک نوتلا

در این مقاله به طرز تهیه پنکیک نوتلا و داستان هایی راجع به خوراکی پرطرفدار کودکان و جوانان، نوتلا خواهیم پرداخت. امید است از خواندن این مطالب لذت ببرید. شما هم اگر از علاقه مندان خوردن نوتلا هستید، میتوانید از اینجا بخرید.

در این مطلب یاد میگیریم:

1- طرز تهیه پنکیک نوتلا

2- مواد لازم برای تهیه پنکیک نوتلا

نوتلا چیست؟

نوتلا شکلاتی محبوب و معروف ساخته شرکت محصولات غذایی واقع در ایتالیا به نام فرو می باشد. شکلات صبحانه نوتلا برای اولین بار در سال ۱۹۶۴ وارد عرصه رقابتی صنعت شکلات و شیرینی جات شد و قیمت نوتلا در این سال ها بسیار متغیر بود. کمپانی ایتالیایی، در واقع در کار تولید نان و شیرینی و نیز شکلات های تلخ و تخته ای بود که در ادامه صنعت خود را به ترکیب شکلات و فندق و پایه‌گذاری نخستین زمینه‌های پدیداری شکلات صبحانه نوتلا اختصاص داد.

در آن زمان نوتلا نه به عنوان یک محصول مستقل، بلکه به عنوان دستور یک کرم شکلاتی مورد استفاده در محصولی دیگر از کمپانی فِرِرو معرفی شده بود. امروزه نوتلا و قیمت نوتلا از بحث های داغ دنیای شکلات ها و شکلات دوستان است. قیمت نوتلا چندان برای شیفتگان و عاشقانش اهمیتی ندارد زیرا طعم بی نظیر، منحصر به فرد و به یاد ماندنی این شکلات، قیمت نوتلا را تحت الشعاع قرار می دهد.

نوتلا

تاریخچه کرم شکلاتی فندقی محبوب نوتلا

در اصل، نوتلا یک راه حل هوشمندانه برای یک مشکل دشوار بود: کمبود منابع کاکائو به دنبال جنگ جهانی دوم.

پیترو فررو، تهیه کننده شیرینی پیمونت در ایتالیا، به طرز مبتکرانه یک خمیر شیرین تهیه شده از فندق، شکر و فقط کمی از کاکائوی نادر ایجاد کرد. او آن را به یک شکلات صبحانه تبدیل کرد که می توان آنرا در صبحانه سرو کرد و نام آن را “Giandujot” به نام شخصیت معروف کارناوال محلی در آن زمان گذاشت. در 14 مه 1946 شرکت فررو رسماً تأسیس شد.

آن طور که منقول است، در سال ۱۹۵۱ کمپانی ایتالیایی شروع به ساخت محصول شکلاتی خمیر مانندی نمود که آن را کرم ویژه نامید. این کرم ویژه در نهایت آن‌قدر ساخته و پرداخته شد تا به نوتلای امروزی تبدیل گشت. قیمت نوتلا در آن زمان متجاوز از چند دلار نبود. در دهه ۱۹۶۰ میلادی، فرزند موسس کمپانی ایتالیایی سازنده نوتلا ،به نام مایکل، برای صادرات گسترده این محصول به سایر نقاط جهان و بلاخص اروپا، نام تجاری نوتلا را به صورت رسمی برای محصول شکلاتی خود انتخاب نمود، قیمت نوتلا در این دوران از قواعد بازرگانی بین المللی مواد غذایی پیروی می کرد و در نهایت متجاوز از ۳۰ دلار نبود.

به ادعای برخی، تاریخچه و جرقه ی اصلی نوتلا به سال 1806 میلادی باز می گردد. این تاریخ، قبل از آغاز جنگ های ناپلئون بناپارت است. در حقیقت ادعا می شود که ایده ی ترکیب شکلات با مغز فندق، متعلق به شخص ناپلئون بناپارت می باشد. (البته در این جا بهتر است گفته شود که ناپلئون بناپارت، نخستین فرد مشهور و چهره ی جهانی بود که به خوشمزگی ترکیب شکلات و فندق پی برد و شاید پیش از او هزاران تن دیگر این ترکیب خوشمزه را کشف کرده بودند!)

در جایی دیگر نیز ماجرا این گونه عنوان شده که پس از محاصره ی قاره ای ناپلئون، در تجارت و اقتصاد فرانسه اختلال ایجاد شد. ارتباط فرانسه در جریان این محاصره با شهر پیدمونت ایتالیا که تولید کننده ی مرغوب ترین شکلات ها در آن زمان در جهان بود، قطع شد و به همین دلیل شکلات ها کمیاب شدند و قیمت آن ها بسیار گران شد. تنها چاره ای که برای گرانی شکلات در آن زمان اندیشیده شد، ترکیب کردن آن با ماده ای دیگر یعنی فندق بود. پس از این که ترکیب صورت گرفت، در همه جا گسترش یافت و استفاده از این ترکیب به پدیده ای جهانی تبدیل شد.

پنکیک با نوتلا یک عصرانه جذاب

از دیگر میان وعده هایی که میتوان نوتلا را با آن همراه کرد پنکیک است. پنکیک نیز نوعی نان خانگی است که بسته به ذائقه میتوان چاشنی هایی به آن افزود . مثلا با افزودن شکر میتوان به آن طعم شیرینی به آن داد. پنکیک را میتوان هم به عنوان صبحانه و هم عصرانه درست کرد و تازه و گرم همراه عسل ، نوتلا ، مربا و …. سرو کرد.

طرز تهیه پنکیک نوتلا را در ادامه برای شما می گذاریم . فراموش نکنید که قبل از درست کردن آن نوتلا را از فروشگاه هانی کافی خریداری و درب منزل تحویل بگیرید.

مواد لازم برای تهیه پنکیک نوتلا

  • شیر یک پیمانه
  • تخم مرغ چهار عدد
  • آرد یک و نیم پیمانه
  • کره دو قاشق چایخوری
  • شکر چهار قاشق غذاخوری
  • وانیل یک قاشق چایخوری
  • بیکینگ پودر سه قاشق چایخوری
  • نمک یک چهارم غذاخوری

طرز تهیه پنکیک نوتلا:

روی یک سینی کاغذ روغنی می‌کشیم. ۲ قاشق از نوتلا رو روی کاغذ روغنی می‌ریزیم و با پشت قاشق به صورت دایره‌ای پخش می‌کنیم. بقیه شکلات رو همین صورت انجام می‌دیم تا ۶ تا دیسک داشته باشیم. سینی رو یک ساعت و نیم تو فریزر می‌ذاریم تا دیسک‌های نوتلا سفت بشن.

اونا رو از کاغذ روغنی جدا می‌کنیم و تا زمان مصرف تو فریزر نگه می‌داریم. مواد خشک یعنی آرد، بیکینگ پودر، شکر و نمک را تو یه کاسه با هم مخلوط می‌کنیم. شیر، تخم مرغ و وانیل رو تو آرد می‌ریزیم و هم می‌زنیم تا یه دست بشن. نصف قاشق چایخوری کره رو تو یه تابه داغ می‌کنیم تا آب شه.

یک چهارم پیمانه از مایه پنکیک رو کف تابه می‌ریزیم، یه دیسک نوتلا وسطش می‌ذاریم و سریع روی شکلات رو با خمیر می‌پوشونیم. این کار رو باید سریع انجام بدیم وگرنه شکلات آب می‌شه. وقتی یه سمت پنکیک سرخ شد، برمی‌گردونیم تا طرف دیگه‌ش هم سرخ بشه. این کار رو برای بقیه خمیر تکرار می‌کنیم. پنکیک نوتلا رو می‌تونین با توت فرنگی خرد شده یا خامه سرو کنین.

طرز تهیه پنکیک نوتلا

نوتلا به عنوان یک میان وعده محبوب در بین کودکان

نوتلا از آن دسته خوراکی هاییست که با کمی ذوق آشپزی و خلاقیت میتوان آن را تبدیل به یک دسر یا میان وعده هیجان انگیز کرد . کودکان هم که بسیار علاقه مند به طعم شکلات و مشتقات آن هستند ، نوتلا نیز برایشان بسیار جذاب است. به همین دلیل میتوان نوتلا را به عنوان میان وعده در کنار انواع میوه از جمله موز و توت فرنگی قرار داد . و از این طریق کودک را تشویق به خوردن میوه کرد . توت فرنگی نیز سرشار از آنتی اکسیدان است و خاصیت زیادی دارد.

جهت آشنایی با دیگر محصولات هانی استار به صفحات قهوه اسپرسو ، انواع قهوه استارباکس ، پکیج های کادوی ولنتاین و آبنبات مراجعه نمایید.

 

نسکافهنسکافه قهوه دانه ایخرید قهوه دانه ایی اسپرسوقهوه اسپرسو قهوه اسپرسو قهوه فرانسه چای سبز چای سبز هانی استارهانی استار

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *