دسته‌هامقالات

طرز تهیه نوتلا خونگی

طرز تهیه نوتلا خونگی

طرز تهیه شکلات صبحانه نوتلا خانگی

شکلات صبحانه نوتلا پرطرفدارترین شکلاتهای دنیاست، نوتلا درست است که در بین عموم مردم خصوصا بچه ها پرطرفدار است ولی در عین حال متاسفانه همانطور که همه میدانیم بسیار مضر است. نوتلا علاوه بر پر کالری بودم دارای پالم نیز هست، هر دو قاشق غذاخوری نوتلا حاوی 200 گرم کالری 11 گرم چربی و 21 گرم قند است. البته نوع بازاری آن میتواند با موادی که برای تهیه آن استفاده میشود بسیار پر ضرر باشد. در ادامه همراه ما باشید تا با طرز تهیه نوتلا خونگی آشنا شوید.

طرز تهیه نوتلا خانگی

موادی که برای تهیه نوتلای خانگی لازم داریم:

  • یک پیمانه فندق
  • دو قاشق غذاخوری عسل
  • دو تا سه قاشق غذاخوری روغن بدون پالم
  • سه قاشق غذاخوری پودر کاکائو
  • نوک قاشق چایخوری وانیل
  • دو قاشق چایخوری شیر خشک
  • دو تا سه قاشق غذاخوری شیر سرد

اگر فندق بو داده و آماده هست که هیچ اما اگر فندق بو نداده خریداری کردید حتما اول آنها را در سینی فر یا در تابه به مدت 10 دقیقه بادرجه حرارت 200 درجه قرار دهید تا خامی فندق ها به خوبی گرفته شود بعد از خارج کردن از فر فندق ها را داخل دستمالی تمیز بریزید و خوب مالش دهید تا پوست آنها جدا شود، بعد از اینکه فندقها خنک شد آنها را در آسیاب ریخته و خوب میکس کنید تا به روغن بیوفتد، حالا یک قاشق عسل را همراه دو قاشق روغن بدون پالم و پودر کاکائو و شیر خشک و وانیل را به فندقها اضافه کنید.

بعد از اینکه مواد را با هم میکس کردید شیرینی آن را تست کنید اگر شیرینی آن کم بود میتوانید با یک قاشق باقی مانده از عسل شیرینی آن را بسته به ذائقه خود اضافه کنید. اگر مواد رقیق بود میتوانید شیر سرد را در این مرحله اضافه کنید تا نوتلا فرم بگیرد اگر مایل بودید که نوتلاتون کمی چرب تر باشد میتوانید یک قاشق باقی مانده از روغن را هم اضافه کنید.

این مدل نوتلا به خاطر استفاده از روغن بدون پالم و عسل نسبت به نوتلای بازاری کم ضررتر میباشد امیدوارم آن را در منزل تهیه کنید و از طعم و مزه ان لذت ببرید.

نگهداری این نوع نوتلای خونگی خارج از یخچال تا دو هفته ماندگاری دارد و تا مدتهای طولانی هم میتوانید داخل یخچال آنرا نگهدارید.

طرز تهیه نوتلا خونگی


فیلم آموزش طرز تهیه نوتلا خانگی


 

برای خرید نوتلا اینجا کلیک کنید.

آیا مصرف نوتلا ضرر دارد؟

شاید شما فکر کنید که نوتلا هیچ ضرری ندارد به خاطر اینکه ماده اصلی آن فندق است و چون اکثر افراد خصوصا بچه ها عاشق شکلات و کاکائو هستند نوتلا را بدون ضرر میدانند،ولی متاسفانه باید خدمت شما عرض کنیم که نوتلا بسیار شکلات پرضرری است و باید از زیاد مصرف کردن آن خودداری کنید،مصرف بی رویه آن عوارض زیادی دارد یکی از این عوارض به خاطر پر کالری بودن و چربی بالای آن و همچنین شکر موجود درنوتلا باعث اضافه وزن و چاقی میشود و از عوارض دیگر آن دارد باعث بیماریهای قلبی و عروقی و دیابت و در آخر باعث برخی سرطانها میشود .

توجه داشته باشید دو قاشق غذاخوری از نوتلا حاوی 21 گرم قند معادل 5 قاشق چایخوری شکر میباشد که اگر روزانه مصرف شود عوارض زیادی برای بدن خواهد داشت.

طرز تهیه نوتلا خونگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *